martes, 12 de enero de 2016

TEMA 4 I 5



En aquesta entrada faré referència a la temàtica de l’ús de les TIC a les aules d’infantil, si s’aplica de manera efectiva dins d’aquesta, a l’actitud del professorat  i a les polítiques educatives.

En primer lloc, considero molt important destacar tal i com s’indica a la lectura del tema 4 “Orientaciones para la elaboración del plan de Tecnologias de la Información y Comunicación en los centros educativos”, la inclusió d’una nova competència bàsica basada en el tractament de la informació i competència digital. 

Personalment, estic molt d’acord d’incloure aquesta competència ja que vivim en la Societat de la Informació i Comunicació  i les persones necessiten aprendre a cercar informació vàlida, saber la manera d’obtenir-la, com processar-la i comunicar-la per finalment, transformar-la en coneixement. Actualment, no aprenem ni obtenim informació a partir d’una única font sinó que emprem moltes diferents, ja sigui a través de les pagines web, els hipervincles que ens adrecen a altres pàgines, etc.

Un altre tema que volia tractar és l’ús de les TIC a les aules. A nivell general, crec que les polítiques educatives actuals no donen el suficient suport als centres educatius ni al professorat per a que es dugui a terme una implementació de  les noves tecnologies d’una manera efectiva. Encara que, dins de la LOMCE i més concretament a l’article 111 si s’especifica en un dels punts que les Administracions educatives promouran l’ús d’aquestes dins de les aules.

Però centrant-me  més en el cicle d’Educació Infantil, penso que poc a poc si que es van introduint les TIC dins de les aules, per exemple, amb les pissarres digitals. Una altra manera és mitjançant la cacera del tresor tal i com explica  Jordi Adell en una de les seves lectures. Crec que aquesta activitat és molt pràctica permetent emprar les TIC i els continguts que s’han de tractar dins del currículum conjuntament i d’una manera divertida.

En aquest context, considero necessari destacar la figura dels docents dins del sistema educatiu, ja que són peces clau a l’hora d’implementar qualsevol política educativa o de generar canvis dins d’aquest. Crec que actualment,  l’administració no dóna molt de suport al professorat i penso que aquesta és una de les raons per les quals no s’utilitzen més les TIC dins de les aules. 

A més, altra de les raons és possiblement la falta de formació del professorat i la poca oferta de cursos per part de l’administració o dels centres educatius. Encara que, també hi ha docents que es resisteixen a l’ús de les noves tecnologies, ja sigui per comoditat o per no saber emprar-les correctament.

A mode de conclusió, per a que un docent pugui incloure les TIC ja sigui tant a nivell general com a les aules d’infantil, crec que influeixen diversos factors com són: el sentir-se recolzat per part de l’Administració educativa i el centre educatiu, tenir els recursos necessaris i una formació adequada. Però sobretot, tenir una actitud positiva i amb disponibilitat per aprendre, cercant noves estratègies per aplicar les noves tecnologies i treballar amb el currículum d’una manera conjunta en el dia a dia i no de manera puntual.

No hay comentarios:

Publicar un comentario